Používaním stránok prevádzkovaných Gwent s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby

súhlasím Viac informácií
20. 3. 2017

Skôr ako sa definitívne rozhodnete založiť vašu novú spoločnosť, je skutočne potrebné naplánovať a opísať jednotlivé kroky. Ak to neurobíte, budete pracovať neriadene a všetko, čo je neriadené, sa predsa nedá kontrolovať. Z dlhodobého hľadiska ide skôr o súbor náhod, šťastia a istého podielu chaosu.

Aké kroky? Ja predsa najlepšie viem, čo mám robiť. To je pravda. Vy ako majiteľ musíte najlepšie vedieť, čo a kedy treba robiť, pretože toto je práca, ktorú za vás nespraví nikto. Tu je niekoľko krokov, ktoré vás navedú správnym smerom.
 
Gwent 5 krokov ako dat firme pevne zaklady

Zvládnem to sám?

Ako sa hovorí, vo dvojici sa to lepšie ťahá lepšie. A ak ste dobrý obchodník a možný budúci spoločník bude produkt/službu vyrábať, môže to fungovať, kým budú vaše pozície vyrovnané. Vždy si však dobre zvážte, či skutočne nezvládnete celý proces sa mi podľa vašich predstáv. Keď sám robíte rýchlejšie rozhodnutia, ste flexibilnejší a všetky procesy budú fungovať podľa vás.

Spisujte si všetko, čo sa dozviete a robíte

Informácie, ktoré získate, si spisujte, aby ste ich mohli neskôr vyhodnotiť. V každej firme je niekoľko pozícií. Majiteľ vykonáva na začiatku všetko sám a neskôr príjme ľudí, aby mal viac času a zvyšoval zisky, rozširoval firmu. Lenže kto vykonáva úlohy najlepšie? Predsa VY! Lebo vy ich robíte najefektívnejšie. Ako dosiahnuť, aby ich aj vaši ľudia robili rovnako dobre ako vy? Krok po kroku im spíšte ako ste to spravili vy. Zabezpečíte tým rýchly rast firmy, pretože to nebudete musieť znova opakovať,  a hlavne si hovoriť vetu: „Čo budem teraz robiť? Ten Števo už všetko vedel a znova to mám učiť niekoho nového?“

Zadefinujte si všetky náklady a investície

Stanovte si náklady a investície, ktoré sú nevyhnutné a priamo spojené s chodom vašej spoločnosti. Nerobte to neplánovane, lebo vaše výdavky sa tak stanú nekontrolovateľné. Majte len nevyhnutné výdavky. Riaďte sa heslom, že každý výdavok má svoj príjem. Keď budete ponúkať niekoľko služieb alebo produktov, ľahko sa vám môže stať, že nebudete vedieť vyhodnotiť ich ziskovosť, respektíve návratnosť prípadnej investície.

Krátkodobé a dlhodobé ciele

Ak chcete zarábať a budovať, úplným základom sú ciele. Nie sú to však len domy, autá a odmeny. Ciele sú hlavne odzrkadlením každodennej práce. Každý deň naplňte malinkú časť z vášho obrovského cieľa. V prvom rade denný, týždenný či mesačný cieľ rozdeľte na hodiny a splňte každú úlohu, ktorá z toho vyplýva. Mojím cieľom je mať vo firme fungujúci marketing, ktorý bude prinášať nových platiacich klientov. Aj tento článok píšem preto, aby sme mali z čoho vytvárať obsah na našich stránkach. Verím, že články zo života vytvoria dobré PR u čitateľa a pritiahnu začínajúcich podnikateľov, ktorých u nás premeníme na klientov. Je to jednoduchý príklad dlhodobého cieľa rozmeneného na drobné.

 

Ak máte chuť podnikať ale nie ste si istí ohľadne toho ako začať a na čo si dať pozor, neváhajte nás kontaktovať, naši odborníci su tu pre vás. 

 

Autor: Adam Čech, konateľ

Manuál začínajúceho podnikateľa

Stiahnite si e-book zdarma

Chcem e-book

Business calendar

Download to your mobile phone unique application,
with which you will never forget the tax liability.

Application Business
calendar can be found at: